Fabiënne in Arizona!

election day and holidays

Hoi iedereen!

Ik heb weer een top maand achter de rug. Ik heb zoveel leuke dingen gedaan en heb er heerlijk van kunnen genieten.

30 oktober ben ik met James en Aya naar de State Fair gegaan, dat is een hele grote kermis die elke staat heeft. We zijn in heel veel attracties geweest en heb vreselijk gegild. Maar het was een leuke, Amerikaanse ervaring.

En toen was de dag aangekomen, election day. Dat was wel een bizarre tijd om mee te maken. Arizona stemt altijd op de republieken party, dus dat zou nu Trump zijn. Maar er werd voorspelt dat we nu richting de democraten gingen gebaseerd op de polls, en dat betekent dus Clinton. Voordat ik naar Amerika kwam begreep ik echt niet waarom mensen op Trump zouden stemmen, maar nu begrijp ik het meer omdat ik hier nu woon. Het is niet dat mensen hier het eens zijn met hem, maar ze hebben liever hem dan dat ze Clinton hebben. Clinton staat niet voor de dingen die de meeste mensen in Arizona willen en ze heeft in hun ogen veel fouten gemaakt. Het was wel een bizarre ervaring om mee te maken, want iedereen zei: wie ook wint, we are screwed. Het was een lange avond, maar toen we erachter kwamen dat Clinton eigenlijk niet meer kon winnen, ging ik maar naar bed haha. Na de verkiezingen heb ik er eigenlijk niet meer zo heel veel van gemerkt. Dus we gaan het zien in januari wanneer Trump officieel president wordt.

En toen was het 24 november en dat betekent Thanksgiving. Hier had ik erg veel zin in, want het is echt een Amerikaanse feestdag en dat wilde ik erg graag in keer meemaken. De moeder en stiefvader van Lorraine waren overgekomen uit Seattle. Aya en ik hadden de tafel mooi opgemaakt met zelfgemaakte placemats en servetten. Ik mocht de kalkoen vullen met de stuffing. En gelukkig doe je eerst een zak in de kalkoen en daar doe je de stuffing in, dus ik hoefde niet echt met mijn arm in de kalkoen haha. Nadat de kalkoen meer dan 4 uur in de oven zat, mocht ik hem daarna aansnijden. Daarna gingen we aan tafel en hadden we bizar veel eten. Het meeste van het eten dat we hadden, had ik nog nooit gehad. Ik vond het allemaal erg lekker en heb er van genoten. En ja, ik heb heeeel veel gegeten, want dat hoort bij deze feestdag. De volgende dag was het black friday en dat betekent veel korting. Eigenlijk begon het al om middennacht, maar wij hadden geen zin om nachts te gaan shoppen want dan is het echt gekkenhuis. Dus wij vertrokken rond 8 uur van huis, want dan zijn de meeste mensen al weg die ‘s nachts ging shoppen en de andere mensen komen vaak dan weer om 1 uur. Dus het was gelukkig niet extreem druk bij ons, maar voordat we gingen shoppen moesten we natuurlijk wel eerst even starbucks halen haha. Ik had persoonlijk meer een gekkenhuis verwacht, maar dat kwam misschien ook wel doordat we rond een andere tijd gingen. Ik dacht ook wel dat het wat meer korting zal zijn, maar ik heb toch nog goede dealtjes kunnen vinden.

Toen we thuis kwamen gingen we gelijk door naar de winkels om kerst lichtjes te halen om het huis mee te versieren. James had het idee om bogen over de oprit te maken. Dus we hadden buizen en spraypaint gekocht, dus vrijdag avond hebben we ze geverfd. En zaterdag ochtend hadden we het afgemaakt en alle kerst lichtjes opgehangen. Maar we hadden zoveel dat we zondag en maandag ook nog wat hebben gedaan. Op zondag kwamen er ook nog mensen lichtjes ophangen aan het dak. Ik denk dat we totaal wel 15 uur bezig zijn geweest met de kerstversiering en dat is alleen aan de buitenkant van het huis. En ja we hebben bizar veel lichtjes en ik vind het geweldig. In Nederland zie je het amper, dus voor mij voelt het zo Amerikaans en maakt mijn kerstervaring hier helemaal af. Ik kijk ontzettend erg uit naar kerst om het hier meemaken. En ik zal daar zeker een update over geven. Ik zal wat foto’s op Facebook zetten van het huis met kerstversiering en Thanksgiving.

Liefs, Fabienne

Reacties

Reacties

Liane

Lieve Fabi, Wat fijn om je verhaal weer te lezen......als ik het zo allemaal lees wil ik ook wel naar Amerika! Wat een ervaringen.......ik merk ook dat je heel gelukkig bent! En dat is fijn om te zien......xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active