Fabiënne in Arizona!

All so typical American!

Hoi!

Het is weer een drukke maand geweest hier in Amerika. Op 26 november had mijn school’s Football team de state championship. We gingen met een spirit bus naar de wedstrijd die een uurtje van onze school vandaan was. En we hebben het gedaan, we zijn state champions! Maar dat is niet het enige, we hebben ook geschiedenis geschreven. We zijn de eerste charter school, een school met uniforms, die state champions zijn geworden in een non-charter school league in heel Amerika. Dat was dus super special voor mijn school en ik ben zo blij dat ik dit heb mee kunnen maken!

16 december gaf een vriendin van mij een kerstfeest. We kwamen allemaal in onze “pyjama’s”, we hadden pizza en warme chocolademelk. In de achtertuin hadden ze een eigen drive-in movie gemaakt, dus we zaten in de achterbak van een truck met veel kussens en dekens en keken een typische kerstfilm. Voor mij voelde dit zo Amerikaans en het was een leuke ervaring!

Op 17 december hadden we winter formal. Aya en ik hadden allebei een vriend van ons gevraagd en we gingen met een groep van 22. We gingen eerst naar iemands huis, een super groot een mooi huis haha, waar we foto’s gingen maken. Daarna hadden we een groot diner bij haar en haar ouders hadden alles heel fancy gemaakt. Daarna gingen we met zn allen naar winter formal, het was buiten in een weddingtent met een photobooth en warme chocolademelk. Het was echt een hele gezellig avond met iedereen!

Een vriendin van mij nodigde me uit om mee te gaan naar een jongerengroep in haar kerk. Geloof speelt hier nog een hele grote rol, al mijn vriendinnen en vrienden zijn of mormoons of katholiek. Dus ik was wel erg benieuwd hoe een Amerikaanse kerk nou is. Het begon met een concert, en ja een echt concert maar dan kleinschalig, waar ze kerstliedjes zongen. Daarna ging de pastor, die 25 jaar was en gewoon een pet droeg enzo, praten over kerst en de betekenis ervan. Daarna was er weer een klein concert, keken we filmpjes over kinderen die stomme dingen kregen voor kerst, zoals een aardappel haha en ik had nog een giftcard gewonnen voor Dutch bros. Met andere woorden, het is totaal anders dan kerken in Nederland en was echt gaaf om dit mee te maken!

En toen was het zo ver, mijn eerste Amerikaanse kerst! Op kerstavond is het een traditie om één cadeau open te maken. Het is hier een familie traditie om op kerstavond een kerstpyjama te krijgen en daarna met zelfgemaakte warme chocolademelk de kerstfilm a Christmas story kijken. De volgende ochtend hadden we eerst een kerstontbijt en daarna gingen we de cadeautjes uitpakken. Ik ben ongelofelijk verwend! Daarna rust je een beetje uit en bekijk je al je cadeaus. Na het kerstdiner gingen we gezellig spelletjes spelen. Het was dus echt een familie dag en ik heb erg genoten van mijn eerste Amerikaanse kerst.

Tijdens de vakantie ben ik naar Temple Lights en Zoo Lights geweest. Temple Lights is een tempel hier in Mesa, waarbij ze de hele omgeving rond de tempel hebben versierd met kerstlichtjes. Het leek net alsof je in een andere wereld was met al die lichtjes, echt super leuk en mooi! Bij Zoo Lights hebben ze de hele dierentuin versierd met kerstlichtjes. Net zoals de Temple Lights, was het echt super leuk en mooi!

Op oudjaarsavond zijn we eerst uiteten gegaan naar een Koreaans restaurant, waar ze heerlijk eten hebben! Daarna gingen we naar een improvisatie show. Het was echt super leuk en grappig! We kregen van die 2017 brillen en kroontjes en om 12 uur stonden we met z’n allen op het podium om af te tellen. Het was een erg leuk begin van 2017! Jammer genoeg heb ik amper vuurwerk gezien, dus dat miste ik wel en ik miste natuurlijk de oliebollen heel erg!

Verder heb ik nog veel andere leuke dingen gedaan met mijn familie en vrienden hier. Ik geniet nog steeds van mijn leventje hier. En al die typische Amerikaanse dingen worden steeds meer normaler voor mij en ik vind het heerlijk. Ik kom waarschijnlijk eind juni terug. Ik zal jullie laten weten wanneer ik mijn definitieve datum heb, maar ik ga nu nog even genieten.

Liefs, Fabiënne

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active