Fabiënne in Arizona!

Differences between the US and the Netherlands

Hoi!

Ik dacht laat ik eens een blog schrijven over de verschillen tussen Amerika en Nederland, want er zijn er toch best wel veel.

Ten eerste is het op school erg anders. Je hebt elke dag hetzelfde rooster en docenten kauwen serieus alles voor je voor, dus het is ook nog eens erg makkelijk. Je haalt makkelijk hoge cijfers. Op school is de schoolspirit erg groot. Elke school heeft een spiritfiguur of dier. Onze is de patriot en dat merk je overal. Posters, shirts en liedjes. Als er een speech wordt gehouden of een toespraak op de intercom worden we nooit leerlingen genoemd, maar patriots. Dit geeft wel een erg gezamenlijk gevoel. Hier doe je geen sporten op een club, maar op school. Dus je hebt veel verschillende sporten en teams. Je hebt football, soccer, volleyball, softball, dance, wrestling en ga maar door. Hier speelt de schoolspirit ook een grote rol. Je gaat naar de wedstrijden om je schoolteam aan te moedigen en er zijn cheerleaders die zorgen dat de schoolspirit goed verspreid wordt. Naast schoolspirit merk je ooit de spirit die iedereen heeft voor Amerika. Elke ochtend sta je op om the plegde of the alliance te zeggen. Hierbij zweer je je trouw aan Amerika en de Amerikaanse vlag. Verder komt bijna iedereen met de auto naar school. Je hebt of een eigen auto, of een vriend/vriendin haalt je op of je ouders brengen je. Sommige mensen gaan nog met de schoolbus, maar er is maar plek voor 20 fietsen bij onze school hahah. Vaak haal je voor school nog even koffie bij starbucks, dutch bro’s of een andere koffiezaak. Of zoals iedereen het hier noemt, coffeeshop. Wat mij altijd laat lachen, want in Nederland is de coffeeshop geen plek om je koffie te halen hahah. De lunch op school is ook erg anders, je kan pizza’s, chickenstrips, corndogs, en ga maar door, halen. Niet zo gezond dus haha, ik neem vaak gewoon lunch van thuis mee. Het is ook erg normaal om elk jaar of zelfs halverwege het jaar van school te wisselen, omdat je je oude school niet meer leuk vond, je vrienden op een andere school zitten of omdat je verhuisd bent. Mensen verhuizen hier vaak naar de andere kant van het land, omdat hun ouders in een andere staat moeten gaan werken.

Verder over het dagelijks leven. Waar je ook binnen komt, al is het een restaurant, winkel of ergens anders. Het eerste dat iedereen zegt is: Hi, how are you? Ze willen natuurlijk niet echt weten hoe het met je gaat, het is gewoon een beleefd ding dat ze automatisch zeggen. Je hebt hier jammer genoeg niet zo’n goed openbaar vervoer. Bijna alles wordt met de auto gedaan, want iedereen heeft hier al op zijn 16e hun rijbewijs. Voor mij is het wel wat onhandiger, omdat ik zo afhankelijk ben van andere mensen, maar gelukkig heb ik veel vriendinnen die een auto hebben. En omdat iedereen hier rijdt, en lui is haha, hebben ze voor alles een drive thru. Er zijn drive thru’s voor apotheken, banken, en natuurlijk voor bijna elk restaurant haha.

Ik denk dat ik nog uren door kan gaan over verschillen tussen Nederland en Amerika, maar hopelijk heb ik jullie nu een beetje een beeld kunnen geven hoe het hier is. Het leuke aan het leven hier in Amerika is dat je er achter hoe alles in Nederland is. Ik kom erachter hoe wij dingen doen in Nederland, ik leer dingen over Nederland waarvan ik nooit bewust was dat wij het deden en dat is super grappig.

liefs, Fabiënne

Reacties

Reacties

Jacqueline

Hi..how are you??????

Mooi Fabi !! de bewustwording van jezelf,dan sta je versteld hoe alles anders kan zijn tussen 2 landen..en niets vanzelfsprekend is.
Een mooie verrijking ..enjoy lieverd!??

Nielco

Is je ook opgevallen dat alles groter is, het blikje cola ,de koelkast en daardoor ook heel veel mensen :-)

Fabiënne

Nielco ^

Ja dat heb ik zeker gemerkt, maar ik ben er al gewend aan geraakt! Haha

Joseph

Hoi Fabi.... weer een leuk verhaal.... fijn dat je het naar je zin hebt. Greetz !..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active