Fabiënne in Arizona!

Spring Break in paradise

Hoi!

Hier een blog over mijn geweldige Spring Break op St. Croix, US Virgin Islands. Ik heb veel vragen gehad over wat Spring Break nou precies is in Amerika. Veel mensen denken gelijk aan de typische feestvakantie die iedereen ziet in films. Dat is iets wat gedaan wordt in college, maar Spring Break is gewoon voorjaarsvakantie haha.

Op woensdag 8 maart vertrokken we naar de US Virgin Islands. We vlogen eerst van Phoenix op Miami en daar maakte we overstap om door te vliegen naar St. Croix. Het waren beste wel lange vluchten, maar ik hou zelf wel van vliegen dus ik vond het niet super erg. We vlogen eerste klas, dus dat maakte het erg comfortabel en was een super leuke ervaring! We kwamen laat in de avond aan, dus konden jammer genoeg niet veel zin van het eiland.

De volgende dag was het een beetje bewolkt, dus besloten we om de omgeving en de winkels te ontdekken. Vele winkeltjes en restaurantjes gezien. Overal op straat lopen wilde kippen en hanen, dat was wel erg grappig. Jammer genoeg vonden de hanen het ook erg leuk om ons de hele nacht en ochtend wakker te maken. Verder wordt er ook links gereden, dat kon soms wel verwarrend zijn.

De tweede dag gingen we naar het strand Rainbow Beach. Dit was een prachtig rustig strand. Het water was azuur blauw en super helder. We gingen ook snorkelen en ik heb een zeester vast gehouden! Verder hebben het natuurlijk heerlijk liggen zonnen en gegeten.

De volgende dag gingen we een andere strand uit proberen, namelijk Cane Bay. Jammer genoeg was het die dag wat winderig, maar ik heb nog steeds kunnen genieten van het mooie strand. Het was wel erg rustig, maar dat was wel fijn.

Op zondag gingen we naar Sandy Point, dit is weer een ander strand. Tussen april en augustus kan je niet naar het strand, omdat schildpadden daar een nest maken. Het strand is daarom ook een National Park. Toen wij er waren, waren er jammer genoeg geen schildpadden, maar Aya en ik gingen wel snorkelen. Eerst was het ongelofelijk mintgroene water erg zanderig, dus zag je niet veel. Maar na 5 minuten zwemmen kwamen we in super helder water terecht waar we verschillende vissen hebben gezien. We hebben ook waarschijnlijk baby haaien gezien! We hadden de GoPro meegenomen, en toen we het later terug keken, leken de grote vissen die we hadden gezien heel erg op haaien.

De volgende dag was het de dag dat ik nog maar precies 100 dagen te gaan had in Amerika. Die dag gingen we met een boot tour naar Buck Island. Dit eiland is een National Park met een ongelofelijk mooi strand en geweldig koraal. Eerst konden voor 45 minuten rond lopen op het strand, het was niet groot maar wel ongelofelijk mooi. Het strand was parel wit en het water was azuurblauw. Ik denk dat ik nog nooit zo’n mooie plek heb gezien. Ik heb veel foto’s gemaakt en natuurlijk genoten van het prachtige strand. Daarna zijn we naar de andere kant van het eiland gevaren, waar we gingen snorkelen. De hele zeebodem was bedekt met koraal en overal zwommen vissen. Het was ongelofelijk gaaf om het te zien. We zagen kleine vissen, maar ook een paar grote!

Op dinsdag stonden we vroeg op om naar de zonsopgang te kijken. Op het eiland kan je naar het meest oostelijke plek gaan van het eiland, wat ook het meest oostelijke punt is in Amerika. Wij zouden dan dus de zon als allereerste op zien komen in Amerika, dus we wilden het wel gaan bekijken. We kwamen aan rond 6 uur, het was mooi maar ook niet super fantastisch. Maar het is wel leuk om te kunnen zeggen dat ik de zonsopkomst heb gezien op het meest oostelijke plek van Amerika. Daarna gingen we weer even ons bed in, want we waren natuurlijk erg moe. Later gingen we terug naar Rainbow Beach. Het was weer zo prachtig als de eerste dag.

Op onze laatste dag wilden we naar de Cruzan fabriek gaan, de bekende rum van het eiland. We wilden een tour gaan doen, waar je kon zien hoe de rum gemaakt werd. Toen we er aankwamen, vertelden ze ons dat ze deze 2/3 maanden geen rum maken… dus wij konden de tour niet doen. We hebben maar gewoon rond gelopen in het winkeltje en wat dingetjes gekocht. Daarna besloten we terug te gaan naar Rainbow Beach, want dit was toch wel een geweldig strand. Aya en ik gingen weer snorkelen, en we hadden weer een zeester gezien! Verder heb ik lekker genoten van mijn laatste dagje in dit paradijs.

Op donderdag vlogen we weer terug naar huis. Toen we op het vliegveld in Miami waren, ging net zoals toen we er op de heenweg waren, het alarm/brandalarm af. Het was erg toevallig en ook wel een beetje spannend, maar er was gelukkig niks aan de hand en we zijn veilig terug gevlogen naar Arizona.

Dit was een erg bijzondere en mooie vakantie! Het was zo een bijzonder eiland. Er waren overal bomen, de weg was soms onder een tunnel van bomen, ik kon heerlijk genieten van de natuur. Jammer genoeg kon je ook wel merken dat er veel armoede was, kapotte huizen, kapotte wegen, zwervers en ga zo maar door.

Als mensen benieuwd zijn naar foto’s van mijn Spring Break, dan kan je ze vinden op mijn Facebook. Ik ben ook bezig met het maken van een filmpje van mijn trip, wanneer ik daar klaar mee ben, zal ik het op Facebook plaatsen. Maar dat kan nog wel even duren.

Liefs, Fabiënne

Reacties

Reacties

Liane

Je bent echt in een paradijs geweest zo te horen! Straks vallen de stranden in Spanje gewoon tegen!
Fijn lieverd, dat je nog steeds zo geniet....en ook nog steeds nieuwe ervaringen op doet..De tijd gaat hard nu dus blijf genieten! xx van ons allemaal

Gabriella

Ziet er weer geweldig uit schat! Geniet er nog lekker van! Blijft een geweldige ervaring xxx

Joseph

Weer een mooi verhaal Fabi en leuke ervaringen. Geniet er nog van !.. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active