Fabiënne in Arizona!

Just like in the movies..

Hoi!

Even een kleine update over de afgelopen tijd. Ik heb vaak gezegd dat het leven hier natuurlijk wel op een die typische Amerikaanse high school lijkt, maar veel dingen ook niet. Maar afgelopen tijd leek het echt alsof ik in die typische films zat!

31 maart had ik de powderpuff wedstrijd. Hierbij spelen de senior meiden een american football wedstrijd tegen de junior meiden. Het is niet echt American Football, want in plaats van takelen, hadden we vlaggetjes om die je aftrekken van de persoon met de football. We droegen geen bescherming en je kan best snel gewond raken met normale football, sommige meiden waren al gewond geraakt tijdens de trainingen, dus het was misschien wel beter dat we het zo deden. Voordat ik naar Amerika kwam, wist ik nog helemaal niks over American Football, maar sinds ik hier ben, heb ik al best veel wedstrijden gekeken, dus ik begrijp wel hoe je het moet spelen, maar ik weet natuurlijk veel regels nog niet. Die dinsdag, woensdag en donderdag voor de wedstrijd hadden we na school anderhalf uur training met 30 graden. Dat was best wel even heftig, zeker omdat ik hier amper beweeg haha. Drie van de beste senior football players waren onze trainers/coaches. We waren echt een bij elkaar geraapt zootje die geen idee hadden wat we moesten doen, maar na de drie trainingen hadden we heel veel geleerd en was er echt al een team gevoel. Bij powderpuff games is het eigenlijk gebruikelijk dat de seniors winnen, maar de juniors willen dat natuurlijk niet. En die rivaliteit kon je erg merken, en zeker tijdens de assembly die we die vrijdag hadden. We deden beide een cheer, werden aangekondigd en zeiden wat over de wedstrijd.

En dan de wedstrijd.. wat was dat een ongelofelijk ervaring. De spirit en enthousiasme was zo hoog en het was gewoon geweldig om deze wedstrijd te spelen en mee te maken. De wedstrijd is uiteindelijk geëindigd met gelijk spel van 12-12, maar ik denk dat dat wel beter was haha. Ik denk dat dit een van de leukste dingen is geweest dat ik hier heb gedaan en zal het zeker koesteren!

En dan iets anders super Amerikaans, namelijk PROM! Een vriend van mij, Parker, had mij tijdens lunch gevraagd met een poster waarop stond; This might sound foreign but, maar wil je met mij naar PROM? Ja ik weet het, er staat twee keer maar, maar het gaat om het idee toch haha! Toen werd het tijd om een jurk te zoeken. Ik ging samen met Aya en Megan naar Scottsdale, een stad een uurtje hier vandaan. Ik werd verliefd op de eerste jurk die ik aandeed, maar door de dresscode kon ik heb niet aan naar prom. Want ja we hebben ook een dresscode met de feesten. Na lang zoeken en veel jurken gepast te hadden, besloten we om de week erna maar weer terug te komen. De keer erna had ik weer veel jurken gepast, maar ze waren of niet in dresscode, veeeeelste duur of gewoon niet leuk. Uiteindelijk heb ik besloten om toch gewoon de jurk te nemen waar ik verliefd op was geworden en hopen dat ik gewoon naar binnen mocht haha. Voorafgaand op prom hadden we spirit week. Prom was beauty and the beast themed, namelijk A Tale As Old As Time. Dus spirit week was ook in dat theme, met op maandag Belle the bookwurm, dus je ging verkleed als nerd. Dinsdag was het turn back the clock to the 70’s, woensdag was het Gaston vs. The Beast, dus je ging of in camouflage kleding of dierenprint naar school. Op donderdag was het theme be our guest, en dat betekende free dressday haha.

En dan prom zelf. De dag voor prom hadden we geen school, dus deden we onze daydate. We gingen gewoon met onze groep naar iemands huis waar we pizza aten, een spel speelde, een film keken en verder een erg leuke tijd hebben gehad. Op de dag van prom zelf gingen bij de ASU college campus foto’s maken met je date en de group. Daarna gingen we eten bij een restaurant in een countryclub waar Parker werkt, dus na het eten gaf hij me een rondleiding door de keuken, dat was leuk om te zien! En toen was het tijd om echt naar prom te gaan. Het was een super leuke ervaring met al mijn vriendinnen en vrienden! Heb heerlijk kunnen genieten van prom.

De maandag na prom was het senior ditch day. Dit is een dag dat alle seniors spijbelen. Samen met Aya ging ik naar Saguaro Lake. Dit is een meer 45 minuten hier vandaan en het was zo prachtig en heerlijk rustig . Hier hebben we lekker een paar uur van genoten.

Verder maakt ik nog veel meer kleinere dingetjes mee en geniet van elk klein momentje. Ik heb ook eindelijk mijn filmpje van spring break afgemaakt, dus hieronder vind je de link. Ik heb het filmpje ook op facebook geplaatst. In minder dan een maand is mijn school al afgelopen en op 25 mei heb ik graduation! Ik heb daar erg veel zin in.

Liefs, Fabiënne

https://www.youtube.com/watch?v=hpC3gfwPi_8&lc=z12mddg4qpadepb4l04cfp5grxnhx1np4tg0k

Reacties

Reacties

Nancy

Lieve Fabienne ik heb net je filmpje gezien ik kan gewoon niet geloven ZO mooi, prachtig
Het water en het strand en ik denk dat het in het echt nog mooier is dan in het filmpje super superleuk waanzinnig dat je toch allemaal ziet en meemaakt geniet nog geniet geniet geniet xxx
Liefs Nancy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active