Fabiënne in Arizona!

leaving home to go home

Hoi,

Dit is waarschijnlijk mijn laatste blog. Ik zit nu in het vliegtuig naar Houston, Texas en daarna vlieg ik door naar Amsterdam. Dit betekent dat ik net afscheid heb genomen van mijn leven hier in Arizona, Amerika. Dat was heel zwaar, maar laat ik eerst maar even vertellen over mijn laatste twee weken in Amerika.

Na graduation had ik nog maar ongeveer 3 weken in Amerika, en alleen nog maar 2 weken met Aya. We hebben veel leuke dingen gedaan, zoals veel shoppen, eten en zwemmen. Op 3 juni hadden we ons afscheid feestje. Dat was erg gezellig, we hadden een American themed photobooth, we gingen zwemmen in ons zwembad en verder veel gelachen. En toen kwam Aya’s laatste dagen in Amerika eraan. We gingen gezellig met Megan ergens ontbijten, ik ontbijt hier zo vaak buiten de deur, het is wel erg gezellig altijd haha. En daarna gingen we wat foto’s maken en we gingen terug naar de plek waar Megan, Aya en ik voor de eerste keer af hadden gesproken. Die avond gingen we ook uiteten in een restaurant waar je in de keuken kan zitten, dat was erg grappig. De dag dat Aya vertrok gingen we samen met Megan en Annie naar de zonsopgang kijken, wat was dat mooi. Daarna was toch echt tijd om afscheid te nemen. Dat was zo ongelofelijk moeilijk, want Aya en ik waren altijd samen. Maar ik weet dat ik haar weer ga zien, want ik ga haar zeker opzoeken in Japan!

Nadat Aya weg was, was het erg raar in Amerika zonder haar en mijn retourvlucht kwam ook steeds dichterbij. Ik heb me bezig gehouden met natuurlijk heel veel shoppen en heel veel eten haha. Ik was bijna elke dag wel met Megan te vinden. Megan heeft een nieuwe hond gekregen, dus daar gingen we mee naar een hondenpark. Verder zijn we ook naar Sunsplash geweest, dit is een waterpark en we konden gratis naar binnen, dus dat was erg fijn en leuk. Verder wilde ik heel graag een keertje gaan paardrijden in de bergen en mijn vriendin Hannah heeft twee paarden, dus op een vroege vrijdag ochtend, want overdag is het te heet, gingen we paardrijden. Het was echt super gaaf en mooi, ik ben erg blij dat ik dat heb kunnen doen. Ook heb ik van Brianna, een vriendin die ik door Aniek, de andere Nederlander, heb leren kennen, afscheid genomen. We gingen naar het zwembad in haar wijk, want het is veelste heet om iets anders te doen haha. Dat weekend heb ik leuke dingen met Lorraine en James gedaan, waaronder naar de film geweest. Maar deze bioscoop had heerlijke grote ligstoelen en je kon eten zoals pasta en sushi bestellen, dat was erg gaaf!

Die maandag was het een super hete dag, het was 48 graden. Dat was wel bizar warm, maar ik ben blij dat ik dat heb kunnen meemaken. Samen met Megan en Annie gingen we naar het meer. Na aardig wat gedoe met bijen en andere dingen, hebben we een goede plek gevonden. Het was super mooi en er waren ook wilde paarden. Ik heb heerlijk kunnen genieten van die warme dag. En dan dinsdag, mijn laatste volle dag in Amerika. Samen met Megan heb ik geluncht bij een hele goeie Mexicaan. We gingen nog even naar de winkels en verder hielp ze me bij het inpakken. Het enige nadeel was dat het die dag 48 graden was en de airco in Megan’s auto kapot was. Dus het was ongelofelijk heet in haar auto maar we hebben het overleefd haha. Die avond ging ik met Lorraine en James naar een Koreaans restaurant, wat echt mijn favoriete eten is geworden.

En toen was het 21 juni.. de dag dat ik op het vliegtuig moet stappen om terug te gaan naar Nederland. Ik stond vroeg op om samen met Megan naar de zonsopgang te gaan kijken, en wat was het weer zo mooi. Ik ben erg blij dat we dat gedaan hebben, maar daarna moesten we toch echt afscheid nemen… en wat was dat weer moeilijk. Maar hetzelfde met Aya, ik weet dat ik haar weer ga zien! En toen op het vliegveld was het tijd om afscheid te nemen van Lorraine en James, en natuurlijk was dat ook weer heel moeilijk. Ik ben hen zo dankbaar voor alles wat ze hebben gedaan dit jaar. But don’t worry, I will be back!

Ik zit hier nu in het vliegtuig en ik besef het echt nog niet. Ik besef niet dat ik net mijn geweldige Amerikaanse leven heb achtergelaten. Dit jaar dat ik hier heb gehad was zo ongelofelijk bijzonder. Er zijn natuurlijk tijden geweest dat het moeilijk was om zo ver weg te zijn van de familie en beste vriendinnen, maar het was het zo waard. De dingen die ik hier heb meegemaakt, mensen die eerst vreemden zijn, worden uiteindelijk je familie, de vriendschappen die ik hier heb gemaakt. Ik weet dat sommige relaties die ik heb opgebouwd hier, relaties voor het leven zijn. Ik heb erg veel zin om iedereen in Nederland weer te zien, maar weg gaan uit Amerika was erg moeilijk. Maar ik weet dat ik terug ga komen!

liefs Fabiënne

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active