Fabiënne in Arizona!

It's OFFICIAL!

Hii,

De meesten die dit lezen kennen mij denk ik al, maar voor de mensen die mij niet kennen. Ik ben Fabiënne en ik ben 16 jaar oud. Ik woon in een plaatsje net buiten Rotterdam, Nieuwerkerk aan den IJssel. Ik ga deze zomer naar Amerika om mijn droom waar te maken: een jaar in Amerika wonen en leven als een high school student. Dit is een droom die ik al een tijd heb. Toen ik jong was droomde ik altijd van het geweldige, grote en bijzondere Amerika. Ik keek tijdens mijn basisschool tijd veel interviews en leuke filmpjes van celebrities in Amerika waarvan ik fan was en begreep bijna alles al. Ik wist altijd al dat ik naar het buitenland wilde gaan voor een tijd, maar ik wist niet precies hoe en waar. Mijn vader zei altijd tegen me: ‘Ik geef je de kans om naar het buitenland te gaan, pak het alsjeblieft aan als je dat wilt.’ De reden waarom hij dit zei was omdat hij spijt had dat hij uiteindelijk niet naar het buitenland gegaan, maar toen hij in dienst moest in Duitsland, hij pas echt volwassen is geworden en dat het hem veel goed heeft gedaan. Mijn moeder was ook op jonge leeftijd naar het buitenland gegaan, alleen zij ging als au-pair naar Spanje. Dat trekt mij minder, maar ik denk dat zij ook wel en rol heeft gespeeld dat ik ook naar het buitenland wil.

Ik had mijn droom vorig jaar eigenlijk al opgegeven en dacht dat het gewoon makkelijker was om naar het hbo te gaan, want ik dacht altijd dat ik helemaal voor mezelf moest zorgen als ik naar het buitenland ging. Maar toen ik afgelopen zomer een rondreis maakte door Amerika, voelde ik me zo erg thuis. Het is niet dat ik me thuis voelde in de grote steden zoals New York en Los Angels, maar ik voelde me juist thuis in de kleine dorpjes waar we ook voorbij reden en kwamen. Ik besefte me dat ik mezelf er best wel voor een jaar zag lopen. Toen ik het mijn vader en mijn zus vertelde, zei mijn zus dat er organisaties zijn die dit helemaal regelen. Uiteindelijk kwam ik uit bij Travel Active. Na een persoonlijk gesprek die ik in december met de organisatie had ik besloten om me aan te melden. 16 januari had ik een interview in het Engels, wat volgens de oud-student die het interview afnam erg goed ging. Verder moest ik met nog andere jongens en meisjes een luister- en leestoets maken, maar het was gelukkig erg makkelijk. Dus dat is allemaal goed gekomen. Na mijn interview had ik mijn uitgebreide aanmeldingspakket ingeleverd en keek Travel Active het goed door. Na een maand kreeg ik een mail dat ik bewijzen moest hebben van alle inentingen die ik had gehad, alleen die had ik dus niet. Mijn dokter kon er ook niet aan komen. Uiteindelijk heb ik het via de RIVM moeten doen, wat 2 weken duurde. 15 maart kreeg ik een mail waarin stond dat mijn pakket naar Ayusa, de partner organisatie in Amerika, was opgestuurd. Na verschillende vragen van de Amerikaanse organisatie kreeg ik 11 april te horen dat ik was GEACCEPTEERD. Ik was zo ongelofelijk blij. Mijn droom gaat uitkomen.

Waar ik terecht kom en wanneer ik weg ga, weet ik nog niet precies. Ayusa gaat opzoek naar het meest geschikte gastgezin voor mij. Dit proces duurt ongeveer 3 maanden, dus het is afwachten. Maar wanneer ik mijn gastgezin weet, weet ik ook waar ik terecht kom en wanneer ik weg ga. Eerst ga ik met de organisatie 3 dagen naar New York en daarna ga ik door naar mijn gastgezin, maar omdat de scholen in heel Amerika op verschillende tijden weer beginnen, ligt het eraan waar ik naar school ga om te weten wanneer ik vertrek.

Er zijn eigenlijk verschillende redenen waarom ik dit exchange jaar wil doen. Ik wil het voornamelijk doen voor de ervaring. Ik geloof dat het een geweldige tijd gaat worden. Ik kan niet wachten om nieuwe mensen te leren kennen en de cultuur echt zelf te ervaren. Vloeiend Engels spreken is ook iets wat ik graag wil. Ik geloof dat ik persoonlijk erg ga groeien van dit avontuur en dat ik mezelf beter ga leren kennen. Verder staat dit jaar ook nog geweldig op je CV.

Ik ben van plan om via deze blog mijn vrienden en familie op hoogte te houden als ik in Amerika zit. Ik hoop dat ik regelmatig dingen erop kan zetten, maar ik denk dat ik het ook erg druk ga hebben. Maar ik ga het zeker proberen. Als ik meer weet over mijn gastgezin, zal ik het laten weten.

Leuk dat jullie mijn blog hebben gelezen.

Liefs,

Fabiënne.

Reacties

Reacties

Isabel

Heel leuk fabi !!

xxxxxx

Bertuel

We gaan je volgen!!!

Luna

Geweldig schat. Hou me op de hoogte !!! Liefs xxx

Ester van Haren

Lieve Fabiënne,
Wat kun jij goed schrijven! En geweldig dat je dit avontuur gaat beleven. Ik duim voor je tijdens de examens!

Sjaak

Super leuk!!

Monique

You go girl!

Emese

dit lijkt me ZOO geweldig en ik wil het ook zo graag maar er zijn 2 min puntjes
1: ik ben nog maar 13( maar ik kan natuurlijk altijd wachten)
2: het is mega duur gewoon 10.000 euro en dit kan ik echt niet betalen iemand tips?

Fabiënne

Hee Emese,
leuk dat jij ook misschien wel zo een jaartje wilt doen. 13 is inderdaad nog te jong. Je moet minimaal 15 jaar zijn en maximaal 18,5 jaar. Het is inderdaad erg duur, maar omdat je op zo'n jonge leeftijd het al zo gaaf vindt, kan je nu al beginnen met sparen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active