Fabiënne in Arizona!

Ik heb een gastgezin!

JAAA, IK HEB EEN GASTGEZIN! Het is allemaal erg snel gegaan. Maandag 11 april kreeg ik te horen dat ik was geaccepteerd voor het high school jaar en dinsdag kreeg ik al een telefoontje van Travel Active. Ze zeiden dat er een gezin interesse in me hadden, maar dat voordat ze meer informatie gingen opvragen, wilden ze weten of ik bereid was om met 3 grote honden te leven. Daar moest ik even goed over nadenken, want ik ben honden natuurlijk helemaal niet gewend. Eén hond vind ik geen probleem, maar om opeens met 3 grote honden te leven was wel een grote stap voor mij. Ik wist verder helemaal niks, ik wist niet of het huis groot was of dat ik met die honden in een klein huis moet leven. Ik wist niet of het schoon was en ik wist ook niks over de samenstelling van het gezin. Ook wist ik niet wat voor soort honden het waren, alleen dat het grote honden waren. Ik had besloten om het niet te doen, dus ik belde woensdag Travel Active om het te vertellen en ze begrepen het.

Maar toen werd ik donderdag weer gebeld. Het gezin wilde mij zoooo graag, dat ze vroegen of Travel Active het kon proberen om mij over te halen. Travel Active vertelde mij dat dit nog nooit gebeurd is, dat een gastgezin iemand zooo graag wilt en zeker niet dat het zo snel gaat. Het gezin had een brief geschreven met informatie over zichzelf en ze hadden foto’s toegevoegd van henzelf, het huis en de honden. Ik was eigenlijk gelijk enthousiast. Het gezin bestaat uit alleen James en Lorraine, ze hebben geen kinderen. Ze zien er zo vriendelijk uit! Ook hebben ze een groot huis, dus dat is zeker prettig. Dat maakt de situatie met de honden ook een stuk gemakkelijker. Ze hebben 2 grotere honden, maar ze zien er op de foto lief uit. Ook hebben ze nog een kleiner hondje. In hun brief vertelde ze me over hun hobbies. Veel dingen komen overeen met wat ik leuk vind. Lorraine houdt ervan om creatief te zijn met eten, ik zelf hou ook erg van koken. James vindt het leuk om te sporten. Ze houden ervan, netzoals ik, om lekker met elkaar te eten en series kijken. Maar ze doen ook actieve dingen, zoals hikes, snowboarding en mountain biking. Uit de brief krijg ik een beeld dat ze goed de balans hebben tussen actieve dingen buiten doen en relaxen thuis. Ook vinden ze het natuurlijk leuk om te wandelen met hun honden. Het leukste vind ik misschien wel dat ze ervan houden om roadtrips te nemen, dus het is mogelijk dat ik dit jaar veel van Amerika ga zien.

Dit is nog niet alles. Ik had aangegeven dat ik graag een hostzusje wilde of een andere exchange student van mijn leeftijd, zodat ik iemand heb om mee te praten enzo. Er komt ook een Japans meisje bij mij in huis! Ze heet Ayaka. Ontzettend leuk dat ik nog een cultuur ga leren kennen. Zij zit al 2 jaar bij dit gezin, volgend jaar is haar laatste jaar.

29 april kreeg ik een telefoontje van Travel Active. Ze vertelde me dat het gastgezin officieel was! Omdat ik al verschillende dingen over mijn gastgezin wist, vertelde ze me gelijk de plaats waarin ik terecht kom. Queen Creek in Arizona! Ik ben zo blij met deze plaats, want de omgeving in Arizona is zo ongelofelijk mooi en het is er ook nog bijna altijd heerlijk weer. In de winter wordt het vaak niet kouder dan 16 graden en in de zomer is het vaak 38 graden, heerlijk! Queen Creek is een klein voorstadje van de stad Gilbert en het ziet er erg leuk uit, heerlijk Amerikaans. Mijn High School heet American Leadership Academy. Het ziet eruit als een hele goede school met veel vakken. Ze hebben er helaas wel een erg strenge dresscode. En zoals de mensen die mij kennen weten, ik hou van kleding. Dus ik moet maar in het weekend hele leuke kleding dragen om het een beetje te compenseren hahaha.

Ik vertrek op de verjaardag van mijn lieve zus Valerie, sorry Vallie. Dat is dus op 27 juli om kwart over 9 in de ochtend vanaf Schiphol. Eerst ga ik dan 3 dagen met een groep mensen van de Travel Active groep naar New York en daarna vlieg ik door naar mijn gastgezin.

Het komt allemaal zo ongelofelijk dichtbij en ik heb er zoveel zin in!

Liefs, Fabiënne

PS. Als je een mailtje wilt ontvangen als ik een nieuwe blog heb geplaats, moet je hier rechts even je email invullen.

Reacties

Reacties

Monique

Wat spannend allemaal! En wat snel gaat alles!
Gr Monique

Nancy

Zo leuk voor je en knap van je Fabienne en ik ga je verhalen lezen. Kijk 8k naar uit en vind ik fijn. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active