Fabiënne in Arizona!

Getting ready

Hoi!

Mijn exchange year komt steeds dichterbij en ik ben volop bezig met voorbereidingen. Het fijnste is wel dat ik kan zeggen dat ik mijn havo diploma in één keer heb gehaald en het avontuur echt kan gaan beginnen!

Sinds ik begin mei mijn gastgezin gekregen had, heb ik al veel contact met ze had. We hebben één keer geskyped en ik heb een groepchat aangemaakt op whats’app, waarin we regelmatig contact hebben. Ik kan niet beschrijven hoe blij ik ben met mijn gastgezin. Het zijn hele aardige, lieve en grappige mensen. Ik voel me nu al op gemak bij ze en dat alleen al door contact via het internet.

4 juni had ik met alle andere exchange studenten die naar Amerika gaan een voorbereidingsdag. De meeste dingen wist ik eigenlijk al, maar het was erg leuk om mensen te ontmoeten die hetzelfde gaan doen als jij. We hebben al een tijd een groepchat, dus sommige kende ik wel of kwamen me bekend voor. Op het eind konden we gaan praten met oud-studenten. Ik wist dat Liesanne, zij zat vorig jaar bij mijn gastgezin, er ook was. Het was erg leuk om haar te ontmoeten en haar verhalen te horen. We hadden via facebook al een beetje contact gehad, maar het was leuk om de verhalen in het echt te horen. Volgens haar bof ik ongelofelijk met mijn gastgezin en dat begin ik zelf ook steeds meer te beseffen.

Verder heb ik gelukkig al mijn inentingen en bloedtesten gehad. En ben ik nu bezig met andere kleine voorbereidingen. Aanstaande woensdag 22 juni heb ik een afspraak met het Amerikaanse consulaat in Amsterdam om mijn visum te regelen.

Ik ben ook nu al bezig met afscheid nemen. Ik geef een afscheidsfeest voor familie en een afscheidsfeest voor vrienden. Ik ga gezellig lunchen en high teaen met familie en vrienden. Samen met mijn zus en vader ga ik nog een weekje op vakantie naar Turkije en als ik terugkom staat Amerika echt al om de hoek. Nog 38 nachtjes slapen en ik vertrek al. Nu ga ik nog volop genieten van Nederland, als dat kan dan met dit weer hahah, en van mijn familie en vrienden!

Liefs, Fabiënne

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active