Fabiënne in Arizona!

Welcome to New York!

Hoi allemaal!

Mijn eerste dagen in Amerika zitten er op! Woensdag 27 juli verzamelden we al om kwart over 6 ’s ochtends op Schiphol. Het was mijn zus der 19e verjaardag, dus mijn afscheid was geen leuk verjaardagscadeau. Mijn vader en zus gingen mee naar het vliegveld. Ook waren mijn tante, mijn nichtje en Rebecca er. Na ingecheckt te hebben en wat gedronken te hebben, was het echt tijd om afscheid te nemen. Het was één van de moeilijkste dingen die ik ooit heb gedaan. Het was hartverscheurend om te zien hoeveel verdriet je je familie en vrienden aandoet, maar je weet ook dat ze achter je keuze staan en gelukkig voor je zijn. Toen ik weg liep, ging er wel even door mee heen: Waarom verlaat ik mijn vertrouwde wereld, ik heb het toch goed? Maar dit is wat ik wil en het wordt een geweldig jaar! Het wordt de tranen die bij mij vloeiende waard!

Toen vertrok ik met de groep naar New York. Gelukkig zat ik naast een meisje van onze groep, Michelle, dus dat maakte de lange vlucht erg gezellig. Eenmaal aangekomen in Amerika gingen we eerst ons even opfrissen in het hotel en daarna reden we naar een typische Amerikaanse shopping mall. We gingen lunchen en daarna hadden we vrije tijd om te shoppen. Daarna haalde we de Duitse groep op bij het vliegtuig met de bus en gingen terug naar het hotel. Iedereen lag om 9 uur al op bed, want door het tijdsverschil en het vroege opstaan, waren we al bijna 24 uur wakker.

De volgende dag moesten we al vroeg op, want we gingen New York City in! Onze tour begon bij central park waar we onze super leuke tourguide ontmoetten. We kwamen ook langs een bekend punt uit de serie Gossip Girl, dus Babet, iemand uit de Nederlandse groep, en ik waren even heerlijk aan het fangirl’en. Na de lunch in Madison Square Park gingen we naar Chinatown. Het stonk erg naar vis en het was heel erg rommelig. Ik had er zelf eigenlijk wat meer van verwacht. Daarna gingen we door naar de Brooklyn Brigde, waar we over gingen wandelen. Het was erg leuk en gezellig om dat te doen! Na het avondeten in het hardrock café op Time Square, gingen we door naar de top van de Rockefeller Center. Hier was ik al een keer eerder geweest, maar het uitzicht bleef nog steeds adembenemend. Toen we weer in het hotel aankwamen, was iedereen helemaal kapot en gingen we ook weer op tijd slapen.

Op vrijdag begon de tour bij 9/11 memorial. Hier was ik ook al eerder geweest, maar doordat we een local als tourgide hadden, kreeg ik dingen te horen die ik eerst niet wist. Het bleef indrukwekkend en verdrietig. Daarna gingen we met de boot langs het vrijheidsbeeld, wat een indrukwekkend beeld blijft. Daarna hadden we vrije tijd om ergens te lunchen en hebben wij Nederlanders in een heerlijke sandwichzaak gegeten. Daarna namen we de subway naar Coney Island. Hier was ik nog nooit geweest, maar wat was dat leuk! Het is een strand met een typische Amerikaanse boulevard en allemaal attracties, zoals achterbanen. Wij zijn zelf in twee achterbannen geweest. In eentje moest je liggend, wat echt heel gaaf was. En de andere was gewoon super heavy haha! Daarna gingen we nog even het strand op en over de boulevard lopen. We hadden avondeten met typische reuze Amerikaanse pizza’s, dit was ook weer erg gezellig. Toen rijden we door naar Time Square, maar New York kenende, duurde dat erg lang door het verkeer. Maar we hebben ons heerlijk vermaakt met keihard meezingen met de muziek. Door de file, hadden we maar een half uur vrije tijd ipv 2 uur vrije tijd op Time Square. De tijd was zo voorbij en we gingen weer naar het hotel. Daar moesten we afscheid gaan nemen van de Nederlandse groep, omdat iedereen op een andere tijd vloog. Maar we waren in deze korte tijd zo een hechte groep geworden, dat het best wel lastig en raar was. We kenden elkaar 3 dagen, maar het leek wel alsof we al jaren vriendinnen waren. We hebben al afgesproken om na dit jaar iets leuks te doen, want het was zo leuk met ze allen. Ook onze begeleiders waren geweldig. Hartstikke aardige en gezellige meiden! Dat konden we niet zeggen over de Duitse begeleiders hahaha!

Maar nu, wanneer ik de blog schrijf, zit ik in het vliegtuig naar mijn gastgezin toe. Dan gaat het echt beginnen, want ik heb nog steeds geen besef dat ik dit aan het doen ben. Het voelde de hele tijd dat ik met vriendinnen op vakantie was. Maar ik kan niet wachten totdat ik mijn gastgezin eindelijk ga zien. Hopelijk vonden jullie de blog niet te lang haha. Ik zal snel weer een update geven over mijn eerste echte weken in Amerika.

Liefs, Fabiënne.

Reacties

Reacties

Joseph Auad

Hoi Fabi... wat goed geschreven van jou. Het leek alsof ik er bij was... hahaha... inmiddels ook op FB gezien dat je bij je gastgezin aangekomen bent.
Heel veel plezier en de groetjes van deze kant ????????

Angela Speelman

Super leuk om je blog te lezen..Veel plezier bij je gast gezin!

Liane

Hey Fabi......leuk om weer iets te lezen over je avontuur! Veel plezier bij je gastgezin! xx

Lloyd

Super leuk om te lezen hoe je daar hebt .

Xena

Heel veel succes! Kan niet wachten om alles te lezen,, ik zit er zelf ook over na te denken om over een jaar ook naar Amerika te gaan. Je blog kan wel eens een doorbraak maken hahah ;)

jacqueline

He Lieverd!
Heb nu pas alles kunnen lezen nu wij terug zijn van onze mooie reis door Indonesie..
Fijn dat je dit al zo mooi hebt ervaren en ben erg benieuwd naar de ontmoeting van jou gastgezin!

Veel liefs van ons allen,
dikke kus
Tante Jacqueline XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active