Fabiënne in Arizona!

First weeks

Hi everyone,

Ik ben alweer twee weken bij mijn gastgezin hier in Arizona. De eerste week had ik nog lekker vakantie, dus kon ik nog even wennen aan het leven hier. We zijn meerdere keren voor lunch ergens gaan eten. Verder maakt Lorraine heerlijk en vaak ook gezond avondeten. We moesten de eerste week ook wat dingetjes regelen, zoals een Amerikaans telefoon abonnement, kleding voor school, want bijna niks van wat ik mee had mocht ik aan naar school haha en verder moest ik ook nog wat inentingen krijgen. Ik kreeg er vier in één keer, wat een bofkont ben ik toch. De dagen erna had ik pijnlijke armen haha. Twee minuten met de auto vanaf het huis is de market place, waar ze allemaal verschillende winkels hebben, zoals target, kledingzaken en ook veel eettentjes zoals subway, in&out en chicken-fill-A. Daar was ik de afgelopen twee weken vaak te vinden. We zijn ook een keer naar de film geweest waar je heerlijke stoelen had waar je het voetensteun omhoog kan doen en de rugleuning omlaag. Verder ben ik nog met Lorraine naar een typische Amerikaanse nagelsalon gegaan waar we een pedicure kregen. Voorderest hebben we voornamelijk gerelaxed bij het huis en in het zwembad. In het begin vond ik het best wel even moeilijk en had ik moeite met mijn plekje te vinden, maar na een week was dat voorbij en ik voel me helemaal thuis. Het is hartstikke leuk en gezellig met mijn gastgezin en met Aya kan ik het ook erg goed vinden!

En dan op 8 augustus begon hetgene waarvoor ik was gekomen, High School. Gelukkig rij ik mee met Aya in de auto, waardoor ik niet in de verschrikkelijke hitte hoef te fietsen. Maar toen we op school aankwamen begon de chaos al, want bijna iedereens rooster was messed up. Maar gelukkig was het dinsdag allemaal weer in orde. De klassen die ik heb zijn; Algebra 2, Webdesign, Photography, English, US History, Civics/Economics en Financial Literacy. De eerste twee/drie dagen was het voornamelijk kennis maken. Ik heb elke dag hetzelfde rooster, maar wel elke les een andere klas. Het is allemaal best wel hetzelfde als in Nederland maar ook wel weer anders. Het is grappig om te zien dat serieus iedereen een rugzak heeft en ik één van de enige ben zonder rugzak haha. En ja, de dresscode is ook anders. Er is niet veel van wat ik wel mag dragen, maar het is te doen. Elke ochtend moeten we gaan staan met onze hand over ons hart en de Plegde of Allegiance opzeggen tegen de Amerikaanse vlag, want de Amerikanen zijn trots op hun land, dat is iets wat je wel echt merkt. Op vrijdag hadden we een assembly in de gymzaal. Er was een optreden van de cheerleaders, ballroom dancers en de company dance dancers. Er was ook een dance off tussen docenten en studenten, wat echt heel leuk was om te zien. Opeens was er ook een geit die werd gemolken, vraag me niet waarom hahah. Het was heel leuk om de typische Amerikaanse schoolspirit mee te maken. Verder vind iedereen mijn accent erg schattig en vinden ze het heel gaaf dat ik uit Nederland kom.

De warmte is wel iets waar ik nog aan moet wennen. In de huizen en gebouwen staat de airco altijd lekker hoog en wanneer je dan naar buiten ga, vergeet je vaak hoe warm het wel niet is. Vandaag is Tim ook over gegaan naar zijn nieuwe gastfamilie, want die heeft die gisteren gekregen. Ik besef nog steeds niet dat ik hier in Amerika woon en dat ik hier een heel jaar blijf wonen. Misschien verandert dat nog, maar misschien ook niet.

Liefs, Fabiënne

Reacties

Reacties

Liane

Hoi lieve Fabienne,

Leuk je verhalen weer te lezen....zo krijgen wij ook een beeld van wat je allemaal meemaakt! Een hoop nieuwe indrukken maar jij weet je daar wel in te vinden....heel veel plezier op je nieuwe school! xx

Yvonne Witte

Haai Fabienne wat leuk om je belevenissen te lezen fijn dat het goed gaat met je xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active