Fabiënne in Arizona!

The little things matter

Hoi!

Vrijdag 19 augustus was de eerste football game. Voordat het begon ging ik met Aya en twee andere vriendinnen, Natalie en Kennedie, ergens wat eten. Nadat de klaar waren gingen we nog snel langs bij bahama bucks, waar ze de beste schaafijs hebben. De wedstrijd was een geweldige Amerikaanse ervaring. Ik heb niet veel van de wedstrijd gezien, ik was voornamelijk met vriendinnen aan het praten en beetje rond lopen, maar de Patriots hadden gelukkig wel dik gewonnen. Die zaterdag gingen James, Aya en ik salt water tubing. De omgeving was prachtig en het weer was top. We hebben zelfs wilde paarden kunnen spotten.

Ik voel me al heerlijk Amerikaans. Op een avond had Aya opeens veel zin in ijs, dus wij gingen naar target. Maar wel op de Amerikaanse manier, in je joggingsbroek met geen make up op. De mensen die mij kennen, weten dat ik dit in Nederland nooit gedaan had, maar hier boeit het me niet zo veel. Ik vind het wel grappig om te zien dat ik steeds meer ‘Amerikaans’ begin te worden, ook met de dingen die ik zeg haha.

Die vrijdag erop ging ik weer met dezelfde vriendinnen eten bij Red Robin, een hamburgertent. De zaak was net geopend, dus het was ongelofelijk druk, maar wel erg lekker. Daarna gingen we naar een van de vriendinnen der huis en hebben we een film gekeken en geklets. Die dag erna gingen we, mijn gastgezin en ik, naar Sedona. Dat is een prachtig natuur gebied 2 uur hier vandaan. We hebben genoten van de prachtige omgeving en we zijn ook naar wat winkeltjes geweest. Die zondag gingen Lorraine, Aya en ik shoppen, want we hadden een homecoming jurk nodig. Een paar dagen daarvoor was ik gevraagd door een jongen uit mijn Engels klas, dat was wel schattig haha. Maar dat was nog eens een zoektocht, want ik heb ook met mijn jurk een dresscode. We kwamen hem toevallig tegen nadat we de 6ewinkel ingingen. Verder hebben we ook nog wat andere leuke dingen gekocht.

Afgelopen week had ik een keer drop mee naar school genomen, want ik had het Aya en Lorraine laten proeven en die spuugde het gelijk uit haha. Dus ik wilde het mijn vrienden en vriendinnen op school ook laten proeven, en ja iedereen spuugde het uit of vonden het vreselijk. Ze konden allemaal niet begrijpen dat ik het niet vies vond haha.

Vrijdag 2 september hadden we een halve dag op school, dus we waren al om half 12 uit. Ik ging samen met Aya en Megan naar downtown Gilbert, waar we heerlijk hebben geluncht bij een Mexicaans tentje. Daarna gingen we naar Dutch Bro’s. Dat is een koffietentje, net zoals Starbucks. Het is erg populair hier en iedereen vindt het geweldig. Dutch is niet gebaseerd op Nederland, maar op de achternaam van de eigenaars, maar ze hebben ze het wel een Nederlands tintje gegeven met windmolens enzo. Het is echt heerlijke koffie! Daarna gingen we naar een plekje om wat leuke foto’s te maken. We gingen nog even een antiek winkeltje in, waar ze leuke dingetjes hadden! Daarna reden we naar een groot winkelcentrum waar we gingen shoppen. Het was een heel gezellig middagje!

Afgelopen zondag zijn we eind van de middag naar de South Mountain gereden. Hier hebben we een prachtige zonsondergang gezien en een heerlijke picknick diner gehad. We hadden een ongelofelijk mooi uitzicht over Phoenix. Ik voelde me echt gezegend dat moment. The simple things matter.

In het plaatsje waar ik woon, zijn er heel veel mensen gelovig. Veel mensen zijn hier mormoons, een strenge vorm van het christendom. Voordat ik hier kwam, had ik altijd een beeld van mormonen dat ze niks mochten en alleen lange rokken aan mochten en dat soort dingen, maar dat is totaal niet waar. Natuurlijk zijn er sommige strenger dan andere, maar je kan mormonen niet herkennen aan hoe ze eruit zien of hoe ze zijn. Ze gedragen zich net zoals de andere tieners hier. Het is bijzonder om te zien wat een grote rol geloof hier nog speelt en in Nederland hoor je er niemand over.

De zonsondergang is elke avond zo prachtig hier. Ik denk dat ik nog nooit zulke mooie zonsondegangen heb gezien en ik kan er nog steeds elke avond van genieten. Nog steeds besef ik niet dat ik in Amerika woon, maar wat ben ik verliefd geworden op dit land/ deze omgeving.

Liefs Fabiënne

Reacties

Reacties

Liane

Hey lieve Fabi,

Zo te lezen heb je het heel erg naar je zin en doe je allemaal leuke dingen en mooie ervaringen op! Ik word helemaal blij als ik je verhalen lees.... En wat fijn dat je al veel leuke vriendinnen hebt. En dat zij jou als vriendin hebben natuurlijk.....heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag! xxx van ons allemaal

Riek

Foto's van je jurk!! ????????

Riek

Oeps die vraagtekens moesten hartjesogen zijn hahaha

Jacqueline Brinkman

Hola lieverd!!
je foto straalde al rust en vrijheid uit en met het lezen van je verhaal is duidelijk hoe fijn je het daar hebt en hoe intens je kan genieten van de mooie gebeurtenissen..
De spirituele plaats Sedona heb ik opgezocht..war schitterend die omgeving!!
We genieten mee met jou reisverslag ...het lijkt wel alsof je altijd vakantie hebt!!
Heel veel liefs van ons allen,
Besos??????

Jacqueline Brinkman

Huhhhh die vraagtekens moesten hartjes zijn...??

Laura Suijker

Wauw ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active