Fabiënne in Arizona!

Fall Break & Seahawks Game

Hoi allemaal!

Een update over mijn heerlijke leven hier in Amerika. De week van 9 oktober had ik fall break, herfstvakantie. Lorraine en James moesten gewoon werken, dus het was een weekje waarin Aya en ik samen leuke dingen hebben gedaan. Gelukkig heeft Aya een auto, dus konden we leuke dingen doen. We zijn meerdere keren wezen shoppen en bijna elke dag ergens lunchen. Op donderdag gingen we langs bij Lorraine haar werk en gingen we met zijn drietjes ergens lunchen en daarna liet ze ons haar kantoor zien. Die vrijdag gingen we naar James zijn werk om met hem te lunchen. Hij werkt in Phoenix en dat is ongeveer 50 min hier vandaan. Ik was nog niet eerder in Phoenix geweest, dus dat was erg leuk om te zien. Phoenix staat bekend om haar streetart, dus Aya en ik gingen verschillende streetart bekijken en foto’s maken. Het was erg indrukwekkend.

Omdat Arizona echt geen herfst heeft, omdat het nog steeds 35 graden is, ja echt, wilden Aya en ik leuke fall foto’s maken met pompoenen. We hadden een leuke plek gevonden in de buurt. Alleen dat kostte 18 dollar om daar binnen te komen op donderdag tot zondag. Dus Aya en ik wilde slim zijn en op woensdag gaan. Alleen toen we er aan kwamen, kwamen we er achter dat ze dus op maandag tot woensdag dicht zijn… Gelukkig vonden we de volgende dag een leuke plek waar het maar 3 dollar entree was, dus daar hebben we leuke foto’s gemaakt en rond gelopen.

Op 23 oktober speelde The Seattle Seahawks hier in Arizona en wij hadden kaartjes! De wedstrijd begon om half 6 maar wij waren om half 5 al in het stadium, omdat de spelers dan op het veld aan het warm lopen zijn. Aya en ik hadden borden gemaakt die we toen omhoog hielden en we zijn gefilmd door het nieuws van Washington, dat was wel erg grappig. Tijdens het warm lopen heb ik al mijn longen uit mijn lijf geschreeuwd. Toen ze weer de kleedkamers ingingen, hebben wij snel wat eten gehaald en daarna begon de wedstrijd al. De eerste drie 15 minuten waren aardig ‘ugly’ zoals iedereen het noemde. De Cardinals , Arizona’s team, hadden 3 punten en wij hadden 0. Dat is ongelofelijk laag voor zo’n wedstrijd. Het laatste kwartier werd het erg spannend en kregen wij ook eindelijk 3 punten. Omdat een wedstrijd niet in gelijkspel mag eindigen, was er een verlening. Beide teams scoorde weer 3 punten. Toen probeerde de Cardinals nog 3 punten te scoren, maar ze raakte de paal, want bijna nooit gebeurd, dus er was chaos in het stadium. Daarna probeerde de Seahawks 3 punten binnen te slepen, maar ze misten.. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in 6-6, want blijkbaar mocht gelijkspel nu wel? Ik snap nog steeds niet alle regels van American Football hahah. Maar wat was dit een bijzondere ervaring. Er was een heerlijke sportiviteit en het was gewoon erg gaaf om dit allemaal in het echt te zien.

Ik zit hier al 3 maanden en voor mijn gevoel zit in hier nog maar 3 weken. Gelukkig heb ik nog 7/8 maanden te gaan hier. Ik vind steeds meer mijn draai hier en geniet steeds meer van elke dag. Ik geniet ook nog steeds elke dag van het weer hier. Vandaag, eind oktober, was het nog 38 graden, heerlijk! Ik kijk heel erg uit naar de feestdagen zoals Thanksgiving en Kerst. Ik zal daar ook zeker een update over geven!

Liefs,

Fabiënne

Reacties

Reacties

Liane

Wat heerlijk om je belevenissen weer te lezen! Je bent al een echte Amerikaanse......lekker hoor die 38 graden. Bij ons vallen de blaadjes van de bomen en is het 10 graden.....geniet lekker lieve Fabi!xxxxx van ons allemaali

Joseph

Elke keer weer leuk om je verhalen te lezen en te weten wat je allemaal meemaakt. Je begint inderdaad je draai te vinden. Shoppen, lunchen, shoppen, lunchen .... hahahaha.... Grapje hoor Fabi. Zoals Liane schrijft is het hier idd ron de 10 graden dus 38 zoals bij jou is lekker natuurlijk. Benieuwd naar je volgende update over Thanksgiving en X-Mas. Dikke hug van Gudrun en van mij !.. xxx

Valerie

Hee lieve Fabi,
Wat een leuke blog weer! Gelukkig was ik van de meeste gebeurtenissen al op de hoogte, maar heerlijk om zo'n enthousiast verslag te lezen. Ik ben heel blij dat je zo geniet. Als je terug bent gaan wij ook weer lekker shoppen, lunchen, shoppen, lunchen, etc....
Heel veel liefs,
je zus

Jacqueline Brinkman

Wat fijn dat je het heerlijk naar je zin hebt Fabi!!
Wat is mooier dan je zo thuis voelen in een mooi warm gebied in USA en met zulke lieve mensen om je heen voel ik hoe hartverwarmend alles voor je moet zijn!!
Vandaag 10 nov en 5 graden...????????..grauw,grijs en waterkoud????
Geniet lekker lieve nicht ...wij genieten met je mee!!
Veel liefs van ons allen en een dikke kus van tante Jacqueline!
Te quiero??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active